fredag 15 juni 2007

Denna dag, ny dag

Ja nu sitter jag här och funderar. Funderar över vad jag skall göra av en ny dag. Kanske ska jag bara ta det allmänt lungt. Men nej, jag ska äta en vikningrulle idag. Det är en ny uppfinning. Pommes frites i en kebabrulle. En trevlig uppfinning. Som du kanske har förstått om du åtagit dig att läsa de äldre inläggen så är kebab ett av mina livsexistensiella behov.
Vad skall jag mer göra. Det är ju fredag. Tänkte dra upp ett problem här.

Vad är felet med att köpa sex? Jag läste ett blogginläg av en kille vid namn Leo Pierni( med reservation för stavfel). Han är sekretrare i Jönköping unga center osv osv. Han menar att man ska kunna köpa sex på gatan eller i en bordell om man så vill. Visst , det kanske man ska få göra men fan, det är väl inte så etniskt?
Han liknade sexköp vid en massörs yrke. "De säljer" ju båda kroppsliga tjänster. Ja det gör dem. Så då kan man väl få sälja sex. Jag har ju skrivit att jag är opolitisk dock lite liberal.
Ja, vill man köpa eller sälja sex så fine with me. Men det är inte trevligt och borde inte få göras.( paradox- nej!) Tänk om herr Pierini skulle gå och köpa sig sex. När han kommer till sin favvo bordell så står hans syster där( vet ej om han har en sådan men det är symboliskt) redo att ta en kund. Då tror jag inte herr sekreterare skulle bli så nöjd med avskaffandet av sexköpslagen som han gladeligen föreslår.
Ja jag hittar inte mer argument och därför slutar jag nog här. Har ingen större lust att skriva men jag ville ändå skriva något. Och det retade mig aningen det jag läst på Pierinis blogg. Nu vet du det! Dock respekterar och gillar jag att du är rojalist.
Over and out.

Inga kommentarer: